Annett
Vi var i alt 8 medlemmer fra GORM, der deltog i den årlige Vikingedyst arrangeret af OK HTF.
Det er dyst nummer 46. Jeg har selv været med til at lave mange af dem.
Der var sprint i Vojens by fredag aften – her deltog jeg ikke. Derefter 2 etaper skovløb på gode veltegnede kort i det nye område Hytterkobbel syd for Haderslev samt i det velkendte Stursbøl.
Hytterkobbel er en blandet skov, flad og med rigtig mange detaljer.
Som I kan se handlede det om finorientering, hvor man gik lige på og hele tiden skulle være med på kortet:

Stursbøl er en ret flad plantageagtig skov. Den blev fuldstændig jævnet med jorden af orkanen i 1999, men er nu vokset op med mange gode detaljer.
Her var der mere vejvalgsorientering:

Vejret spillede ind – lørdag var der en evig strøm af blød regn, der ikke generede så meget.
Men til søndagen var der lovet massiv regn med tordenbyger.
Vi slap nu med enkelte skrappe byger.
Alt i alt endnu et godt arrangement fra OK HTF med gode kort og baner.
Resultater: Se på løbets side: https://okhtf.dk/arrangementer/vikingedyst-2/vikingedyst-2023/
/Flemming Andersen
Velkommen til Jysk Fynske Mesterskaber i Langdistance
søndag d. 20. august 23 i Gyttegård Plantage

Indbydelse, ver. 4 – rettelser fra d.8/7-23, d.1/8-23 og d.9/8-23 er skrevet med rødt.
Startlister: (enkelte rettelser +/- 2 minutter samt i Åben 3)
PDF: Klub – Klasse
WEB: Klub – Klasse
Resultater
PDF: Klub – Klasse – Bane – Stræktider
WEB: Klub – Klasse – Bane – Stræktider
1.dag foregik i Ålum Skov:
Vi ankom til stævnepladsen og til vores ærgrelse begyndte det at regne. Det havde vi ikke ”regnet” med.
Det var dog kun en byge og resten af dagen var det tørvejr. Det var pivkoldt – 5 -6 grader indtil solen kom
frem om eftermiddagen. Det var fint løbevejr og dejligt at nogle Gormer havde stillet 2 telte op, hvor vi
kunne opholde os før og efter løbet. Teltene var placeret langs opløbet, så der var mulighed for at heppe på
klubmedlemmerne, når de kom i mål. Der var i alt 23 deltager fra Gorm denne dag.
Resultater kan I læse om her: https://www.viborgok.dk/o-loeb/index.php/dk/resultater-dag1
En del af os skulle overnatte i Blokhuset, som lå meget naturskøn ned til Hald Sø. Her hyggede vi os med
kaffe og Mariannes ”grønlandske” kage. Nogle gik til søen, andre læste kort og vejvalg og Ole sørgede for at
vi fik en lækker aftensmad. Efter aftensmaden bød Søren ind med en musik quiz om filmmusik. Det var
svært, men også meget morsomt.
Tak for en god dag. Hilsen Bente Ringive


Desværre har vi i Buch-klanen skiftende været syge hele påsken, så 3. Etapes jagtstart blev uden Kenneth, der måtte blive under dynen.
Netop Kenneth og Toke var ellers dem der skulle ud og vise Gorm flaget og dyste om sejren i henholdsvis H35 og H40.Alle glædede sig til en tur i Dollerup Bakker. Et meget afvekslende terræn, hvor der både var udfordringer i de lyng- og græs beklædte bakker samt i den åbne og mere flade løvskov.
Toke startede ud som nr. 1, men formåede desværre ikke at forsvare placeringen og det blev derfor ikke til nogen gorm-fejring på præmieskamlen til årets påskeløb.Men mon ikke alle havde en dejlig tur i det dejlige vejr. Der var hygge på stævnepladsen med medbragte madpakker eller grillpølser fra kiosken. Folk hyggede sig og ingen havde travlt med at komme hjem./Pernille


Her er en enestående chance for at lære at løbe svære baner, eller at blive endnu bedre til det!
På Abrahamsens Gård er der o-teknisk kursus d.25. marts kl.10 – 15.
Kom med og få en god lærerig og hyggelig dag sammen med andre o-løbere, som også har lyst til at lære nyt.
Læs mere her og meld dig til i Gorm Event.

OK Gorm inviterer til Divisionsmatch for 2. division i Sydkredsen og Åbent stævne.

Indbydelse – mindre rettelse er markeret med rødt.
Startlister:
PDF: Klasse – Klub
Web: Klasse – Klub
Resultater:
Klasse – Bane – Klub
Divisionsmatch
Stræktider på WinSplits Online
Billeder – og der kommer flere i løbet af de næste dage.
Lørdag d. 23. april er der Voksenfest for alle medlemmer over 21 år.
Se invitationen, og meld dig til på Gorm Event.

Instruktion til corona-selvtræning i Tykhøjet
OK Gorm inviterer til selvtræning i Tykhøjet Krat lørdag d. 16. januar. Man skal selv printe kort fra OK Gorms hjemmeside.
Træningen er åben for alle – der opfordres til betaling af 20 kr. for deltagelse til DOF, mobilepay 269030
Parkering: Rasteplads på Bredsten landevej (bemærk, at der er to rastepladser ved skoven og endnu en på den anden side af vejen.
Løbstid: Der kan løbes fra kl. 10.00 til 16.00, hvor der samles poster ind. Vi håber, I vil sprede jer over hele det udvidede tidsrum.
Poster: Der er udelukkende skærme i skoven
Kort: 1:7500
Kortet er ikke nyrevideret. Nogle steder er stier en smule utydelige pga. begyndende vækst i midten. Skoven er kuperet og meget afvekslende.
Baneoversigt:
Let 3,2 km
Mellemsvær 4,5 km
Svær kort 3,6 km
Svær 5,0 km
Svær lang 6,2 km (bemærk at der er kortvend)
O-track: Løbet lægges på O-track. Det kunne være sjovt hvis mange lægger deres bane ind.
BEMÆRK: Træningen arrangeres i henhold til DOF’s vejledning for individuel træning i Corona-perioden. Det er deltageres pligt at sætte sig ind i disse regler. Herfra fremhæves vigtigheden af at holde afstand, vigtigheden af at vaske hænder før og efter løbet og forbuddet mod at samles mere end 5 personer. Hold afstand ved parkering, start og mål. Hver enkelt start betragtes som en selvstændig aktivitet.
God fornøjelse.
Find instruktion, de 5 forskellige baner og postdefinitioner til løbet i Gødding her. Bemærk at 4 af banerne kan printes i 2 forskellige målestoksforhold:
Begynder-let: 1:7.500 og 1:10.000
Mellemsvær: 1:7.500 og 1:10.000
Svær kort: 1:7.500 og 1:10.000
Svær mellemlang: 1:7.500 og 1:10.000
Svær lang: 1:10.000

OK Gorm og OK Snab vil gerne invitere til natløb. Det foregår onsdag aften kl.18 fra d.21 oktober. Der vil være nærmere information om løbene på Gorm Event, når banelæggerne er klar. Man skal tilmelde sig løbene på Gorm Event senest om mandagen og skrive, hvilken bane man vil løbe.
Det er vigtigt, at alle følger retningslinjerne for at undgå smitte. HUSK at tage hensyn og hold afstand til hinanden, både før og efter løbet.
Nattræningsløbene er gratis for OK Gorm og OK Snabs medlemmer, mens løbere fra andre klubber skal betale 20kr. – kontant.
Generelt er der følgende baner:
Let / Begynder 2,5 – 3 km
Mellemsvær 4,0- 4,5 km
Kort svær 3,5 km
Lang svær 5 km
Program:
D.21 oktober Sønderskoven, Vejle
D.28 oktober Tykhøj Skov
D.4 november Nørreskoven m/tidtagning (Klubmesterskaber)
D.11 november Jelling Skov
D.18 november Munkebjerg Skov
D.25 november Gødding Skov
Der er kun refleksrør elle skærme m/refleks i skoven. Kun tidtagning til klubmesterskaber.
Skulle der være medlemmer, som har lyst til at hjælpe med postarbejde, kan man melde sig på Gorm Event.
Træningsudvalget







