Orienteringsklubben Gorm Jelling | Skiklubben Gorm Jelling

Annett

Læs Jacobs beretning fra årets Skawdyst. Hent den her

Et par billeder fra en god tur.

 

Vi var i alt 8 medlemmer fra GORM, der deltog i den årlige Vikingedyst arrangeret af OK HTF.

Det er dyst nummer 46. Jeg har selv været med til at lave mange af dem.

Der var sprint i Vojens by fredag aften – her deltog jeg ikke. Derefter 2 etaper skovløb på gode veltegnede kort i det nye område Hytterkobbel syd for Haderslev samt i det velkendte Stursbøl.

Hytterkobbel er en blandet skov, flad og med rigtig mange detaljer.

Som I kan se handlede det om finorientering, hvor man gik lige på og hele tiden skulle være med på kortet:

Stursbøl er en ret flad plantageagtig skov. Den blev fuldstændig jævnet med jorden af orkanen i 1999, men er nu vokset op med mange gode detaljer.

Her var der mere vejvalgsorientering:

Vejret spillede ind – lørdag var der en evig strøm af blød regn, der ikke generede så meget.

Men til søndagen var der lovet massiv regn med tordenbyger.

Vi slap nu med enkelte skrappe byger.

Alt i alt endnu et godt arrangement fra OK HTF med gode kort og baner.

Resultater:  Se på løbets side: https://okhtf.dk/arrangementer/vikingedyst-2/vikingedyst-2023/

/Flemming Andersen


Velkommen til Jysk Fynske Mesterskaber i Langdistance
søndag d. 20. august 23 i Gyttegård Plantage

Indbydelse, ver. 4 rettelser fra d.8/7-23, d.1/8-23 og d.9/8-23 er skrevet med rødt.

Instruktion

Startlister: (enkelte rettelser +/- 2 minutter samt i Åben 3)
PDF: KlubKlasse
WEB: KlubKlasse

Resultater

PDF: KlubKlasseBaneStræktider
WEB: KlubKlasseBaneStræktider

Stræktider-WinSplits online

O-track

Fotos

Glemte sager

Torsdag d.6/4:
Hvert år arrangerer OK Gorm en klubtur i forbindelse med Påskeløbene – som er et 3-dages stævne – der foregår Skærtorsdag, Langfredag og lørdag. I år var det Viborg Orienteringsklub der stod som arrangør af stævnet. Løbene foregik derfor i omegnen af Viborg.
1.dag foregik i Ålum Skov:
Vi ankom til stævnepladsen og til vores ærgrelse begyndte det at regne. Det havde vi ikke ”regnet” med.
Det var dog kun en byge og resten af dagen var det tørvejr. Det var pivkoldt – 5 -6 grader indtil solen kom
frem om eftermiddagen. Det var fint løbevejr og dejligt at nogle Gormer havde stillet 2 telte op, hvor vi
kunne opholde os før og efter løbet. Teltene var placeret langs opløbet, så der var mulighed for at heppe på
klubmedlemmerne, når de kom i mål. Der var i alt 23 deltager fra Gorm denne dag.
Resultater kan I læse om her: https://www.viborgok.dk/o-loeb/index.php/dk/resultater-dag1
En del af os skulle overnatte i Blokhuset, som lå meget naturskøn ned til Hald Sø. Her hyggede vi os med
kaffe og Mariannes ”grønlandske” kage. Nogle gik til søen, andre læste kort og vejvalg og Ole sørgede for at
vi fik en lækker aftensmad. Efter aftensmaden bød Søren ind med en musik quiz om filmmusik. Det var
svært, men også meget morsomt.
Tak for en god dag. Hilsen Bente Ringive
       
Fredag d. 7/4:
Vi vågnede alle ved 7 tiden efter en noget tumultarisk nat, med bl.a. styrt fra Anne Grethe i et lydt hus. Anne Grethe fik, om morgenen, fat i lægevagten og Søren kunne tage hende ind til Viborg sygehus med det samme efter morgenmaden. Som senere viste sig at være et ganske alvorligt brud på en underbensknogle – vi håber på hun hurtigt kommer over det.
Martin og Bente stod op og bagte boller til os, skønt. Strib og Ole skulle tidligt afsted, men vi andre kunne gøre os stille og roligt klar inden afgang til skoven.
Solen skinnede og vi fik en god plads på opløbsstrækningen. Det forlød også at familien Buch havde haft en urolig nat med sygdom, i deres hus.
Vi skulle alle løbe en kortere tur i skoven, men med lige så mange poster, så det var med at holde tungen lige i munden.
Søren havde fart på, i hvert fald inden løbet, da han var klar til start en time for tidligt. Til gengæld udviste han stort overskud og øste ud af sin løbserfaring til Anne Sofie, som viste sig at bære frugt. Nogle havde en rigtig god dag i skoven, mens andre måtte gå skuffede fra 2. etape i Vindum. Men sådan er sport jo også.
Aftensmaden blev Italiensk inspireret, og kager til aftens kaffen havde Annett og Jacob medbragt. Jacob tog stafetten op, og var quizmaster i en ny musikquiz – denne gang med sange hvori der indgik dyr.
Vi gik lidt tidligere i seng denne aften pga. gårsdagens manglende søvn, men måske også for at være ekstra klar til lørdagens, for nogle, spændende jagtstart.
/Familien Lynggaard Seir
          
Lørdag d.8/4:
Lørdagens etape i Dollerup Bakker bød igen på fantastisk forårsvejr. Lunt og med fuld sol hele dagen.
Desværre har vi i Buch-klanen skiftende været syge hele påsken, så 3. Etapes jagtstart blev uden Kenneth, der måtte blive under dynen.
Netop Kenneth og Toke var ellers dem der skulle ud og vise Gorm flaget og dyste om sejren i henholdsvis H35 og H40.Alle glædede sig til en tur i Dollerup Bakker. Et meget afvekslende terræn, hvor der både var udfordringer i de lyng- og græs beklædte bakker samt i den åbne og mere flade løvskov.
Toke startede ud som nr. 1, men formåede desværre ikke at forsvare placeringen og det blev derfor ikke til nogen gorm-fejring på præmieskamlen til årets påskeløb.Men mon ikke alle havde en dejlig tur i det dejlige vejr. Der var hygge på stævnepladsen med medbragte madpakker eller grillpølser fra kiosken. Folk hyggede sig og ingen havde travlt med at komme hjem./Pernille
   
 

Her er en enestående chance for at lære at løbe svære baner, eller at blive endnu bedre til det!
På Abrahamsens Gård er der o-teknisk kursus d.25. marts kl.10 – 15.

Kom med og få en god lærerig og hyggelig dag sammen med andre o-løbere, som også har lyst til at lære nyt.
Læs mere her og meld dig til i Gorm Event.

 

 

Instruktion til corona-selvtræning i Tykhøjet

OK Gorm inviterer til selvtræning i Tykhøjet Krat lørdag d. 16. januar. Man skal selv printe kort fra OK Gorms hjemmeside.
Træningen er åben for alle – der opfordres til betaling af 20 kr. for deltagelse til DOF, mobilepay 269030
Parkering: Rasteplads på Bredsten landevej (bemærk, at der er to rastepladser ved skoven og endnu en på den anden side af vejen.
Løbstid: Der kan løbes fra kl. 10.00 til 16.00, hvor der samles poster ind. Vi håber, I vil sprede jer over hele det udvidede tidsrum.
Poster: Der er udelukkende skærme i skoven
Kort: 1:7500
Kortet er ikke nyrevideret. Nogle steder er stier en smule utydelige pga. begyndende vækst i midten. Skoven er kuperet og meget afvekslende.

Baneoversigt:
Let 3,2 km
Mellemsvær 4,5 km
Svær kort 3,6 km
Svær 5,0 km
Svær lang 6,2 km (bemærk at der er kortvend)

O-track:  Løbet lægges på O-track. Det kunne være sjovt hvis mange lægger deres bane ind.

BEMÆRK: Træningen arrangeres i henhold til DOF’s vejledning for individuel træning i Corona-perioden. Det er deltageres pligt at sætte sig ind i disse regler. Herfra fremhæves vigtigheden af at holde afstand, vigtigheden af at vaske hænder før og efter løbet og forbuddet mod at samles mere end 5 personer. Hold afstand ved parkering, start og mål. Hver enkelt start betragtes som en selvstændig aktivitet.
God fornøjelse.

Find instruktion, de 5 forskellige baner og postdefinitioner til løbet i Gødding her. Bemærk at 4 af banerne kan printes i 2 forskellige målestoksforhold:

Instruktion

Postdefinitioner

Begynder-let:            1:7.500    og     1:10.000

Mellemsvær:             1:7.500    og     1:10.000

Svær kort:                  1:7.500    og     1:10.000

Svær mellemlang:    1:7.500    og     1:10.000

Svær lang:                                               1:10.000

 

 

OK Gorm og OK Snab vil gerne invitere til natløb. Det foregår onsdag aften kl.18 fra d.21 oktober. Der vil være nærmere information om løbene på Gorm Event, når banelæggerne er klar. Man skal tilmelde sig løbene på Gorm Event senest om mandagen og skrive, hvilken bane man vil løbe.

Det er vigtigt, at alle følger retningslinjerne for at undgå smitte. HUSK at tage hensyn og hold afstand til hinanden, både før og efter løbet.

Nattræningsløbene er gratis for OK Gorm og OK Snabs medlemmer, mens løbere fra andre klubber skal betale 20kr. – kontant.

Generelt er der følgende baner:

Let / Begynder 2,5 – 3 km
Mellemsvær 4,0- 4,5 km
Kort svær 3,5 km
Lang svær 5 km

Program:

D.21 oktober Sønderskoven, Vejle

D.28 oktober Tykhøj Skov

D.4 november Nørreskoven m/tidtagning (Klubmesterskaber)

D.11 november Jelling Skov

D.18 november Munkebjerg Skov

D.25 november Gødding Skov

Der er kun refleksrør elle skærme m/refleks i skoven. Kun tidtagning til klubmesterskaber.

Skulle der være medlemmer, som har lyst til at hjælpe med postarbejde, kan man melde sig på Gorm Event.

Træningsudvalget

Find vej i...Find vej i Danmark 

Et tilbud om en lidt anderledes tur i skoven

Orientering i skolen
Inspiration til orienterings-aktiviteter i idrætsundervisningen

Jelling Løbet

Sydkredsen

OK Gorm Aktuelt

Natcup syd – 3 hurtige natløb 
Samlet resultat efter 3 løb

Startsteder o-løb

Gødding Skov:

skovlegepladsenNaturstyrelsen

Tykhøjet Krat:

Sydlige P-plads Nordlige P-plads

Jelling:

Klubhus – kør ind i skoven ad Skovgade fra nord, der er skilt på skovvejen

Jelling:

Bredagerskolen – indkørsel fra Bredager

Brandbjerg:

ved Højskolen

Gyttegård:

P i vestlige del

Engelsholm:

P ved slottet

Gadbjerg:

skovlegeplads (Allévej)

Hastrup:

Kjærvej 1,  7323 Give (3 km N for Thyregod)

OK SNAB:

normale startsteder

Tilmelding til o-løb:

O-service

 


SPONSORER & SAMARBEJDSPARTNERE

Elite Vejle

Jelling musikfestival

Middelfart Sparekasse

Jelling Sparekasses Fond