Annett

Onsdag den 10.juni blev Jellingløbet afholdt for 39. gang. Denne gang virtuelt, på grund af forsamlingsforbuddet på mere end 50 personer.
Vi havde fået lov at låne lokale på Kongernes Jelling, hvor der blev indrettet et lille studio til formålet. Fra kl. 18.20 og frem til kl. 20.00 blev der lavet Live Streaming. Henrik og Sven Erik styrede teknikken og guidede løberne igennem aftenen. Det startede med 8 minutters opvarmning, ledet af Anne Marie Honoré. På græsset foran Kongernes Jelling, havde en lille håndfuld løbere taget plads og deltog ivrigt i opvarmningen, hvorefter de løb hver sin vej – hvilket jo også var meningen med dette års løb.
Løberne havde på forhånd tilmeldt sig ved Sportstiming, som til et normalt løb. Det specielle i år var, at de i stedet for distance skulle vælge et tidsinterval, de ville løbe/gå. Der var mulighed for at vælge mellem 30, 45 og 60 minutter. Der var i alt 205 som havde meldt sig til løbet.
I dagene op til løbet, var der en konkurrence på Facebook blandt deltagerne. Konkurrencen tog udgangspunkt i det historiske Jelling, og vinderen vandt 3 billetter til næste års Jelling Musikfestival.
I løbet af aftenen var der også konkurrencer på Facebook. Bl.a. skulle løberne finde det længste vejnavn, de stødte på, på deres løbetur – så vi fik billeder af mange sjove, lange vejnavne i løbet af aftenen. Bl.a. et vejnavn fra Rumænien, som var lidt svær for kommentatorerne at udtale. En anden konkurrence var at finde det flotteste motiv – så vi fik også rigtig mange flotte billeder tilsendt i løbet af aftenen. Vinderen havde indsendt et flot billede af Dybbøl Banke med flaget hejst. Gevinsten var et gavekort til Flammen på 1200 kr., så vinderen kunne invitere familien i byen.
Kl. 19.15 kom Bent Nielsen i studiet, efter at han havde løbet i 45 minutter. Her medvirkede han i et lille interview, da han har været med siden løbets begyndelse i 1982. Interviewet kan stadig ses på Jellingløbets facebookside– ca. 22 minutter inde i udsendelsen.
I løbet af aftenen blev der også trukket en masse lodtrækningspræmier til deltagerne. Vores sponsorer havde sponsoreret mange flotte præmier, som vi fik udloddet. Deltagerne vil få en mail, hvor det fremgår, hvordan de kan få deres præmie.
Live Streamingen sluttede som sagt kl. 20.00 og en glad og lettet styregruppe, kunne pakke sammen og nyde Bodils buffet. Vi glæder os dog allerede til at afholde Jellingløbet 2021 i sin vante form og da det er et jubilæumsløb, skal vi forsøge at lave et ekstra spændende løb for deltagerne. Vi ses den 9. juni 2021.
Styregruppen består af Bodil, Alf, Annett, Sven Erik, Henrik og Bente.
Jellingløbet, som vi kender det, og har afholdt det nu 38 gange, bliver ikke helt det samme i år. Det er endnu et arrangement, som ændrer form pga. Corana’en.
Men Jellingløb skal vi have! – så derfor løber vi i år sammen – hver for sig.
I stedet for at mødes på sportspladsen ved Bredagerskolen, løber eller går alle deltagere sin egen rute, lige hvor man har lyst. Undervejs kan man følge løbets kommentatorer på facebook, hvorfra der sendes live. Herfra vil der også blive sendt instruktion til opvarmning inden starten går, holdt små konkurrencer og blive trukket lod om forskellige præmier undervejs.
I år skal du som noget nyt bestemme dig for hvor længe du vil løbe eller gå. Du kan vælge mellem ½ time, 45 minutter eller 1 time. Når tiden er gået skal du på dit ur, telefon eller andet aflæse hvor langt du er nået, og taste det antal kilometer ind på sportstimings hjemmeside. Det bliver spændende at se hvor mange kilometer vi ender med at tilbagelægge ialt.
Mange af Jer i klubben har ofte hjulpet med en masse praktiske ting på selve dagen. Det får vi – naturligvis – ikke brug for i år. I stedet håber vi, at I vil melde Jer til på Jellingløbets hjemmeside – det koster kun en flad 20’er, og sende et billede til os fra Jeres tur.
Næste år satser vi på at vende tilbage med et “almindeligt” Jellingløb – så skal du prøve den virtuelle udgave – ja, så det altså nu.
Vi ses d.10/6 🙂
Aftenen startede kl. 17.15 for en del medlemmer, idet de havde valgt at løbe en bane på faste poster, som Poul Erik havde lavet.
Selve juleafslutningen startede i år allerede kl. 18.30. Der var god tilslutning – ca. 30 deltagere fra 5 år og opefter.
Vi startede med en julesang og så blev der spist æbleskiver i lange baner, samt drukket gløgg. Så fik vi fejret Karl, som var blevet klubmester Dag og Oscar som var blevet klubmester Nat 2019. De fik overrakt vandrepokal og T-shirt af formanden, samt en velfortjent klapsalve.
Derefter var det tid til Julebanko. Poul Erik havde fornyet sig, og brugte et elektronisk system, til at råbe op efter. Problemet var bare at der ind imellem var lidt bøvl med internetforbindelsen.
Der var fuld koncentration under hele spillet og rigtig mange gik hjem med gevinster, da der som regel var sidegevinster til både højre og venstre.
Da alle gaver var delt ud – blev der pakket op og studeret gaver. Der var mange sjove gaver og en del spiselige.
Til slut sang vi endnu en julesang og ønskede hinanden en Glædelig Jul.
Tak til Bodil, Birthe og Bent for hjælp i køkkenet og pyntning af bordene.
Hilsen Bente Ringive
Se billeder fra aftenen.
OK Gorm vil gerne se så mange som muligt til en sidste omgang vintertræning blandt 3-kantsklubberne.
Så slip din indre biathlon-helt løs på 3 forskellige sprint-baner i Jelling By lørdag den 14. december 2019. Instruktion fra kl. 12.45. Starttid mellem kl. 13 og 14. Mødested Gormshallen, Kathrinelund 1, Jelling, hvor der også er mulighed for omklædning og bad.
Der er tilmelding senest den 10. december 2019 på OK Gorms hjemmeside under Gorm Events http://okgorm.dk/GormEvents/
Alle kan være med, det kræver ingen forudsætninger. Vi skyder med lasergeværer, og der er oplæring i brug inden løbet går i gang.
Se mere på:
Arrangementet gennemføres, ved minimum 20 tilmeldte den 10. december.
Startliste og instruktion kommer på OK Gorms hjemmeside.
Der løbes med SI-brikker. Pris for deltagelse er pga. skydningen 30 kr. pr. person.

Løbsoversigt
Her finder du datoer og startsteder.
Opdateret d.09.02.2020.
Resultater
Sprint i Middelfart (ikke en del af cup’en)
Dejligt at vi kan gentage os selv igen i år. Jellingløbet blev en succes, og som I sikkert har læst var der i alt 906 deltagere, altså 1 mere end sidste år. I styregruppen er vi glade for, at vi kan holde antallet af deltagere, da der er utrolig mange andre motionsløb og motionstilbud i disse år.
I styregruppen kan vi arrangere løbet, men vi kan ikke afholde løbet uden hjælp fra resten af klubben og flere til. Igen i år var ca. 80 mand i gang på selve aftenen – alle gjorde sit bedste, hvilket var med til at give løberne en god oplevelse. Det skal I alle have tusind tak for.
Træning den 11. juni er stafettræning. Det foregår som det plejer; nemlig tomandsstafet med 6 ture for Svær og Let, og 4 ture for Begynder.
I år vil vi prøve, om vi kan lave tidtagning. Måske lykkes det, måske ikke. Men hvis det skal lykkes, skal holdene laves på forhånd med angivelse af SI-briknumre.
Derfor beder vi alle om at tilmelde sig stafettræningen på Gorm Event. Man tilmelder sig to ligeværdige løbere sammen med angivelse af Navne, klasse og SI-briknumre. Disse to kommer til at løbe mod hinanden, og parres af Poul Erik) med et andet hold for at give optimalt konkurrencemoment.
Skulle der komme nogen på aftenen, satser vi på, vi kan nå at indtaste inden start.
I tilmeldingen skriver man i feltet navn ”Navn1, Navn2” og Kommentar skrives ”Klasse, SI-brik1-SI-brik2”
Se eksempeltilmeldingen øverst med Kristian og Poul Erik.
Vel mødt til en sjov og intens træningsaften, hvor der plejer at blive konkurreret på livet løs.
Mvh Kristian Øllgaard
Kom og prøv orienteringsløb, en dejlig sport som er for alle fra 7 år
Hvornår:
- Søndag 17 februar kl. 10:00 Gorms Hallen
- Søndag 24 februar kl. 10:00 Gorms Hallen
Gorms Hallen,
Kathrinelund 1, 7300 Jelling - Søndag 3 marts kl. 10:00 Abrahamsens Gård
- Søndag 10 marts kl. 10:00 Abrahamsens Gård
- Søndag 17 marts kl. 10:00 Abrahamsens Gård
- Søndag 24 marts kl. 10:00 Abrahamsens Gård
Abrahamsens Gård, Skovgade 27 C, Jelling
Baner: Lette baner langs stier og veje
Banelængder: Ca. mellem 3 km og 5 km
Løbsform: Individuelt eller i hold/familier
Tilmelding: Ingen tilmelding, bare mød op
Instruktion: Fælles instruktion kl. 10.
Pris: Gratis
Kontakt: Ove Hvam Andersen – ove@hvam-andersen.dk
mobil: 21 20 83 99
Arrangør: OK Gorm

OK Gorm vil gerne se så mange som muligt til en sidste omgang vintertræning blandt 3-kantsklubberne.
Så slip din indre biathlon-helt løs på 3 forskellige sprint-baner i Jelling By lørdag den 15. december 2018. Instruktion fra kl. 12.45. Starttid mellem kl. 13 og 14. Mødested Gormshallen, Kathrinelund 1, Jelling, hvor der også er mulighed for omklædning og bad.
Der er tilmelding senest den 12. december på Gorm Events . Her kan i også læse lidt mere om arrangementet.
Alle kan være med, det kræver ingen forudsætninger. Vi skyder med lasergeværer, og der er oplæring i brug inden løbet går i gang.
Arrangementet gennemføres, ved minimum 20 tilmeldte den 12. december.
Startliste og instruktion kommer på OK Gorms hjemmeside.
Der løbes med SI-brikker. Pris for deltagelse er p.g.a. skydningen 30 kr. pr. person.
Ja så blev det nedrykning!!!!!!!
Skal vi sætte os ned og græde? Ja nogle har det tydeligvis rigtig træls med, at vi er rykket ned. Mens andre forholder sig mere afslappet til resultatet og endda få øje på fordele. Faktisk får vi nu mulighed for at løbe i nye skove, som sandsynligvis vil ligge tættere på Vejle, end de så ofte har gjort. Dernæst får vi nu også mulighed for at arrangere løb for nogle af de klubber, som traditionelt sender mange løbere. Det er sjovt og giver flere penge i kassen.
Men vi gjorde alle, hvad vi kunne i dag. I dag løb vi for fællesskabet. Et fællesskab og en hygge som et nederlag ikke kan tage fra os. Med fokus på det, skræmmer vi ingen væk fra at troppe op, næste gang der bliver kaldt sammen. Og så gjorde det ikke noget, at Bente havde bestilt kage til alle i kiosken på klubbens vegne.
De havde lovet os megen undervegetation. Og det fik vi. Rigtig meget endda. Da jeg selv løb derude, kom jeg i tanke om noget, Anette har lært mig for en del år siden. Hun sagde dengang: ”Husk at se op.” I dag var det en klar fordel at se op. Herved havde man måske en mulighed for at undgå at blive fanget i brombær og bregner ved at tage et udenomsvalg.
Der var delte meninger om banerne. Nogle fandt dem spændende, mens andre syntes, at der var meget stiløb. Claus, som har boet få kilometer fra løbsområdet, oplevede skoven i små felter, omkranset af tydelige, store stier, som gav et godt opfang. Altså ikke lige en skov, man nemt kunne blive væk i.
Resultater kan ses på HER
Billeder kan ses på Orienteringsklubben Gorms facebookside.
Hilsen Marianne





